Icarus
Vallen doen we allemaal.





Hier ben ik. Niet dood, niet levend. Ergens ertussenin.

Hoogmoed bracht mij hier. Althans…dat zegt men mij.

Ik heb geprobeerd het te bevechten,
mijn eigen hoogmoed.
Ik heb het bevochten.
Het vocht terug.
Ik ben nou eenmaal zo.
Te goed
Te sterk
Ik ben nou eenmaal te sterk.
Voor mijzelf.
En zo bevocht ik mijzelf.

Een monoloog over hoogmoed en de fatale vliegkunst van een succesvolle vakvrouw. Over leven om te zijn. Iets te zijn. Groter te zijn, dan je bent. Totdat je niets meer bent…

Een verhaal geïnspireerd op de mythe van Icarus.
Duur: +/- 45 minuten.

Spel: Josje Eijkenboom.
Advies en eindregie: Leander Zimmerman.
Beeld: Lisa Eijkenboom.
Decor: Harry Eijkenboom, Josje Eijkenboom.


De voorstelling zal 3 en 4 september te zien zijn op het stadsfestival te Zwolle.
Speeltijden worden zo spoedig mogelijk bekend gemaakt. Kaarten op: http://stadsfestival.nl/

Reacties

Populaire posts